Uppdrag granskning....

Har tittat på de nu... kanske inte så smart då jag blir upprörd och ledsen!

Verkar som att Landstinget inte riktigt vill stå för vad de har gjort och gör. Inte heller verkar det som att ManTec vill stå för det de håller på med.

Fruktansvärt när man ser på de, jag menar de skulle kunna gå att få vården mer effektiv på ett helt annat sätt de är jag övertygad om. Nu sitter mina underbara kollegor i en situation jag inte skulle vilja byta med.
De pratar om flöde, men det finns inget flöde i en nya organisationen heller. Inte i det jag jobbade i innan jag slutade. Om det ska finnas ett flöde behövs de fler läkare och en effektiv organisation där pengar sparas på rätt saker. Som en tanke skillnad på den avd jag är på nu... Hemma tar allt längre tid, röngten, operation, in-utskrivningar. Nu är iofs det inte samma tryck hemma som här på platserna, men det är fruktansvärt att jobba när man inte hinner med hälften, man har fler patienter att ha ansvar för. Fy jag tycker de är som sagt fruktansvärt.

Varför tog de inte upp mer om Övik där allt hade gått så bra?!?! IRONI!

Tappa en hel massa människor med sån kompetens är idiotiskt! Så himla ur dumt!

Jag kan bara säga att jag är glad, glad att jag slutade inte för att de gör någon skillnad. Mitt huvud är bara ett huvud. Fast för min egen skull, och man står själv närmast är jag glad. Jag är glad att oftast kunna gå hem i tid, glad att jag allt som oftast få äta lunch å ha en fika =) Jag är glad att jag allt som oftast hinner gå på toaletten!

Vem än som sitter och styr landstinget västernorrland har de problemen??? Och vad har de i lön?
Kom inte och säg att vi är så många och de blir så mycket pengar, ta ert samhällsansvar! Herregud jag blir så less på att vi alltid ska hamna där "nere" som om inte vårt jobb är viktigt.

Nä, nu ska den här upprörda katten gå och lägga mig, svära åt kudden och Snyltbjörn.

Alla mina gamla kollegor jag tänker på er! Jag saknar er!
Än om jag älskar min nya arbetsplats som bara den!!!

Pöss, Pöss, Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0