Like this it will never be true

Jag kan inte sova för mina tankar vandrar.. vandrar kring som de brukar...
min första tid i sthlm så hann jag inte och nu tänks de jämnt igen.
Jag funderar, missbrukar massa hjärnceller på att fundera på saker.
Klura ut saker som inte har någon betydelse... eller är de bara jag som försöker knäcka koderna till det stora hela.
Jag vet att de inte finns någon kod att knäcka för mig.
Att lyckas knäcka en sådan kod innebär så mycket mer än att slå knut på sig själv och sedan lösa upp den igen.
Den koden handlar om en hel vetskap förutan våran vetskap.
Att lista ut det innebär att man ska vandra utan att gå, leta efter en lösning utan lösning. Förstå kopplingen mellan allt och inget. Förstå det som ingen annan förstår som bara finns i den minsta delen av sig själv.
Där kanske om man kan se framåt och sedan bakåt igen för att sedan se nuet.
Då kan man kanske se klart för första gången.
Gången som inte är den sista om man varit med om den första.
Det är min sanningen bakom fler än en hemlighet.
Den som kan lista ut vad som finns i min hemliga skattkista kanske även kan rita en karta dit så att även jag kan hitta och förstå den detalj om framtiden som saknas. Jag vet inte minns inget och förväntar mig massor. Jag vill  ha och ha och ge och ge men får inget mer än då som blir över. Smulor av något som varit nåt stort och säkert nåt fint. Jag vill ha och ha det som är nåt stort och fint, se så och ge mig de nu =)

Om någon förstod de jag pratade om så hör av er för då må denne va min soulmate ;P

/ Vix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0