Tankar....

Jobbat idag... som vanligt helt jävla galet... hinner inget...
Detta får mig att hata systemet, det är fel!
Vilket annat yrke är de okey att inte få äta i tid eller ens hinna gå på toaletten...
Varför ska man känna sig glad om man ser sina kollegor, eller säga jaså jobbar du också idag?

Allt det här givetvis mig att tänka på samhället, hur vi står i relation till varandra. hur, varför och so on...

Kanske om vi hade ett samhälla där våra normer och regel på nåt sätt var som idag.
Inte som mitt arbete typiskt kvinnodominerat, som handlar om att göra allt även om vi inte hinner...
Vi sliter och springer ännu mer för vi vill ju göra de så de blir rätt...
Inte syns nåt då?
Är det för vi är kvinnor, ja mest troligt!
Vem som sitter vid sitt skrivbord ser hur vi har det? Jag vet inte hur de har de men inte heller bryr jag mig!
För det är ett sjukhus och på sjukhuset vårdar vi patienter och de är de som ska stå i centrum....
Inte som nu.. Fy mår dåligt.
Mina horn växer, jag brukar inte vara arg, förbannad och ledsen men nu är jag det.
Jag orkar snart inte längre...

Jag har ont i mitt huvud som jag sällan har annars... alvedon hjälper inte, ont i axlar och rygg...
Kan inte sova... it's crap!

Men end of the day, jag älskar de jag jobbar med!
Och på nåt sätt tycker jag om mitt jobb, men jag är helt inne på byta om jag bara visste till vad!

Jag vet inte vad jag ska säga om chefer, nog vet jag att de vill oss väl egentligen men massa sparkrav och skit är de vi som ändå får lida....

Anarkism börjar att tänka på men vi männsikor är inte tillräckligt starka för detta, vi behöver nån som leder oss...
vi är en flock...
Som givetvis får mig att gå in på religon.. och här slutar jag för annars tar de aldrig slut...

Tack världens bästa pappa som donat med min bil idag! Jag vet!
Men sånt känns inte viktigt då man har huvudet full av annat å är hunrig för man åt sist vid 9.30 och inte kissat sen 07 ja ni kanske hajjar och gör ni inte de, WHAT EVER! Jag ska bara försvinna nu...

Önskar man hade nån vettig att prata med! BFF jobbar och ingen annan orkar lyssna, sad but true!

Så spytt lite galla!

Ha det bäst iaf!

Kommentarer
Postat av: Karro

You rock girl! <3 always remember that baby girl!

2010-01-05 @ 19:24:38
Postat av: Viccan

tack sweetie <3!!!!

2010-01-05 @ 23:33:02
URL: http://wicrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0