Get down with it

Hey hey hey mitt i natten igen igen igen....
Trött blir man av att jobba natt men attans vilket kul jobb man har egentligen!
Alla dessa människor man får träffa, olika livs öden både tråkiga och lyckliga.
Man lär sig mycket om livet genom att lyssna på andra, jag gillat!
Man får träffa unga och gamla, olyckor, kroniskt sjuka, smärta, illamående,
blod, sprutor, läkemedel, funderingar, röngten, prover, dropp, nålar,
ilska, glädje, vemod, sorg, sprit, journaler, tider, antibiotika, sår,
allt precis allt omfattar mitt jobb, är inte helt otroligt!
Mitt upp i allt står man där, fattar beslut, hjälper, lyssnar,
ibland less, ibland trött, ibland hungrig, ibland kissnödig så man håller på spricka.
Men i slutändan, de ger mig väldigt mycket!

Kanske inte det jag kommer att göra resten av mitt liv för jag ska ju gifta mig rikt och leva som lyxhustru ;)
Eller inte, då lär jag krypa längs väggarna....

Over and out my dear ones!

And hey, you are not like me ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0